همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: همه مراکز درمانی دولتی موظف به پذیرش دفترچه بیمه سلامت هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين، ايرج حريرچي در نشست خبري،  در مورد ادعای نپذيرفتن دفترچه بيمه سلامت در برخي مراكز درماني دولتي و خيريه گفت: هيچ مركز دولتي نيست كه اجازه داشته باشد دفترچه اي را قبول نكند، اين جزو خطوط قرمز است و تاكنون مشاهده نشده است كه فردي دفترچه بيمه درماني از هرنوع بيمه اي داشته باشد و به مراكز دولتي و دانشگاهي مراجعه كند و تحت پوشش خدمات قرار نگيرد. البته ممكن است برخي مراكز خصوصي در اين مورد تخطي كنند و البته مواردي هم در بخش خصوصی وجود داشته است.

او افزود: البته در موارد قانوني قبلي طرفين اجازه داشتند با بیمه‌ها قرارداد ببندند يا نبندند. براساس قانون برنامه ششم توسعه و برخي احكام قانون دائمي كشور در اين مورد سختگيرانه برخورد شده است و بخشي از آن هم به موارد اخلاقي تاكيد كرده است چراكه از لحاظ اخلاقي درست نيست كه با بيمه اي كار كنيم و درآمدها حاصل شود و بعداز اينكه وضع مالي این بیمه ضعيف شد، همكاري را لغو كنيم، از طرفي به مردم هم فشار مي‌آيد.

معاون وزارت بهداشت اظهار داشت: در موارد معدود كه تخلف كردند، هم گله مند هستيم و البته سازمان‌هاي بيمه‌گر نيز مي‌توانند از ابزارهاي قانوني خود حداقل در ادامه كار با اين موسسات استفاده كنند زيرا افرادي كه در سختي‌ها همراه نبودند، در شرايط خوب هم نبايد همراهي كنند.

حریرچی گفت: از درمانگاه‌هاي خيريه انتظار بيشتري داريم، اين موسسات برمبناي كار خير، نفع جمعي و كمك به مردم راه اندازي شده اند و فقط در ساخت آنها خيرين كمك كرده اند و ادامه كارشان از طريق درآمدها است اما اينكه دفترچه بيمه را قبول نكنند، قابل قبول نيست.

کد خبر 396856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha